lunes, 1 de marzo de 2010

On podem anar a fer pràctiques?

"Pràctiques a Londres"

La Carol, alumna de 3r d’educació infantil, va fer les pràctiques el passat quatrimestre a Londres, ens va mostrar l’experiència que va tenir amb els nens i les nenes de l’escola Vicente Cañada Blanch de la classe de P5.

Aquest col·legi abarca alumnes des de P5 fins a batxillerat i és una escola que es regeix per l’ensenyament amb espanyol.

A l’escola Vicente Cañada Blanch hi ha uns 500 alumnes que provenen de famílies mixtes, la llengua de comunicació de les quals és l’anglès i l’espanyol.

Els alumnes a l’escola poden aprendre sis llengües: castellà, anglès, francès, gallec, portuguès i xinès.

Les classes es fan amb castellà amb un tractament paral·lel en anglès, ja que s’intenta fer una elaboració d’un pensament abstracte amb les dues llengües. L’ensenyament no estava basat amb la lecto- escriptura.

La Carol ens va explicar que a l’aula de P5 treballaven la metodologia de projectes contextualitzada a Londres, potenciant la plàstica, psicomotricitat, joc lliure i el pensament raonat.

Pel que fa al llenguatge, el fet de llegir molt als nens i nenes és un aspecte que la mestra li dóna molta importància. Això ho feia a través del “show” on es desenvolupa la capacitat expressiva del nen o nena.

He trobat molt interessant la presentació de l’escola que ens ha fet la Carol, i crec que aquesta és una experiència molt enriquidora i gratificant.



"Pràctiques a Paris"

L’alumna de 3r d’educació infantil, que va fer les pràctiques el passat quatrimestre a París, ens va mostrar l’experiència que va tenir amb els nens i les nenes de l’escola Federico Garcia Lorca de la classe de P5.

Aquesta escola està situada en un barri privilegiat de París amb un nivell i ritme de vida elevat. Els alumnes són fills de pares i mares franco- hispans i són nens i nenes bilingües.

Aquest col·legi té alumnes d’infantil i primària. Treballen utilitzant una metodologia constructivista partint dels coneixements previs dels propis alumnes. A partir d’aquí comencen a fer una escriptura individualitzada (dibuix) i desprès una lectura col·lectiva i la identificació de la primera lletra sempre utilitzant lletres majúscules.

La metodologia que utilitzen a l’escola és per centres d’interès i per racons. Posteriorment treballen amb tallers intercicle, és a dir, ajunten els nens i nenes de diferents edats per treballar tots junts. Tot i que a primària treballen molt amb llibres de text.

Una tècnica que utilitzen és el llibre en blanc on cada nen i nena té una pagina blanc on pot explicar el que vulgui i entre tot formen un gran llibre personalitzat.

Ha sigut interessant poder observar la manera de treballar d’aquesta escola de París, ja que crec molt enriquidor veure altres perceptives de l’educació d’una escola.

No hay comentarios:

Publicar un comentario