domingo, 7 de marzo de 2010

Tot pensant: Recursos per a l'educació infantil I.Puig (2000)


El llibre fomenta, per una banda, la metodologia basada en la democràcia, la tolerància, la creativitat, l'esperit crític, el raonament, i per l'altra, facilita diverses activitats que es poden dur a la pràctica i són molt adients per a la tasca educativa dels docents.


En aquest llibre ens parla de les habilitats lingüístiques (escoltar, parlar, llegir i escriure) i les habilitats de pensament (recerca, conceptualització, raonament i traducció). De com aquestes habilitats han d’estar presents, en tot moments, a l’aula infantil i es desenvolupen, mitjançant activitats, en els espais de joc, contes i art. També ens mostra com les habilitats lingüístiques i de pensament van relacionades en la vida quotidiana.


Tot això, gira al voltant de tres blocs de continguts: llenguatge, jo i els altres i el món. És important tenir present que el JO i el TU a l'hora de treballar-ho amb els infants és complex, ja que una mateixa persona és ambdós conceptes a la vegada.


Tot pensant: recursos per a l'educació infantil, té com a finalitat reforçar les habilitats de pensament a l’escola en les diferents etapes educatives amb l’objectiu de formar ciutadans que pensin i parlin raonablement, elements essencials en la participació democràtica.


No hay comentarios:

Publicar un comentario